Oh no! The end is comming… - Reisverslag uit Toronto, Canada van Leonora Boo - WaarBenJij.nu Oh no! The end is comming… - Reisverslag uit Toronto, Canada van Leonora Boo - WaarBenJij.nu

Oh no! The end is comming…

Door: Leonoradeboo

Blijf op de hoogte en volg Leonora

05 Juni 2012 | Canada, Toronto

- shit! Mijn vertrekdatum komt steeds dichter bij…
- onderzoek in laatste fase! Bijna klaar, of toch niet?
- in de planning: tripjes plannen? Onderkomen voor 2 weken in juli vinden. Afronden artikel.

Inmiddels zijn we in juli beland en woon ik alweer meer dan een maand op de 18 verdieping met mijn nieuwe huisgenoten. Alle internationale studenten zijn vertrokken en alleen zij die hier werken of vakantie houden zijn nog gebleven. Mijn huisgenoten zijn erg relaxed en we hebben nu zelfs 2 mini schildpadden en guppies in de keuken staan!

Het onderzoek is in een treinvaart verder gegaan. Begin juni gierde de adrenaline door mijn lijf toen we de statistische analyses los lieten op de in maanden zorgvuldige en met noestere arbeid vervaardigde Excel-file met data. Wat een kick geeft dat! De resultaten waren veelbelovend en we gaan proberen om het artikel te publiceren in het hoogst haalbare tijdschrift. Dat zou nog eens een lekkere binnenkomer zijn: mijn 1e artikel, (gedeelde) 1e auteur en dan in het allerhoogste tijdschrift! Maar voordat het zover is en we te vroeg gaan juichen, moet eerst het artikel natuurlijk nog geschreven worden (en geaccepteerd, haha) :). Erg moeilijk, zeker voor de allereerste keer, maar ook heel leerzaam en uitdagend. Wat moet je opschrijven en waar? Welke resultaten zijn het belangrijkst en wat betekenen ze? Hoe kan je met zo min mogelijk woorden de essentie op papier zetten? Gelukkig heb ik ruim de tijd om hieraan te zitten, aangezien het voorspoediger verloopt dan gedacht.

Of toch niet? We zijn er net achter gekomen dat, om kans te maken om het hoog te publiceren, we erg lastige statistische analyses moeten gebruiken om te corrigeren voor bepaalde zaken. Wat dus ook kan betekenen dat de resultaten heel anders uitvallen en minder belovend zijn…Hiervoor zijn we afhankelijk van een statisticus, en het is dus onduidelijk wanneer diegene tijd heeft. Tot die tijd sta ik stil. Het heeft geen zin om verder te schrijven, omdat we dus niet weten wat voor invloed de nieuwe analyse op de resultaten heeft. En laat ik nu niet zo’n fan zijn van niets doen…. Dit geeft wel de mogelijkheid om uit te pluizen hoe het nu precies zit met hazard ratio, survivalcurves, cumulatieve incidentie, univariabele en multivariabele analyses, afhankelijke en onafhankelijke concurrerende risico’s, etc. Na weken van af en toe info opzoeken, lang staren naar de grafieken en tabellen en bespreken, is deze week eindelijk het licht boven mijn hoofd gaan branden. Zit nu zelfs artikels te lezen waarin bediscussieerd wordt wat voor statistiek gebruikt moet worden om specifieke analyses te doen.

Waar ik mij aan de ene kant afvraag hoe ik de komende weken zinnig in het ziekenhuis kan doorbrengen, vraag ik mij ook weer af hoe ik alle dingen die ik nog in Toronto wil doen, moet plannen. Elke keer als mijn vrienden en ik praten over naar welke eettent/ kroeg/ band we willen gaan, wordt pijnlijk duidelijk dat time is running fast….En elke keer dat het zo gezellig met hen is, realiseer ik me tegelijkertijd ook weer dat dit binnenkort niet meer met hen kan…. Vooral wanneer we een festival of trip willen plannen in augustus, wordt extra duidelijk dat ik er niet meer ben. Van schijnheilige vriendschap waar ik in het begin over sprak is dus zoals je hoort gelukkig geen sprake :D. Ik heb hier nu een paar hele bijzondere en fijne mensen ontmoet die onder meer maken dat het hier zo super is.
Met het besef dat ik nog maar een aantal weken in Toronto zit, komt ook steeds meer de vraag naar boven of ik niet langer hier wil blijven wonen. Want waar ik eerst dacht dat mijn geweldige tijd hier vooral veroorzaakt werd door het nieuwe, merk ik nu dat wanneer het nieuwe er vanaf is, het nog steeds zo leuk blijft….

Van heimwee is nog geen sprake, maar ik heb ook weer heel veel zin om jullie allemaal te zien! Vooral de ‘grote’ momenten als afstuderen, huwelijk, bekendmaking van lustrumreis. En om weer gezellig met jullie af te spreken voor drankjes en kletsen :). Het was ook weer heel fijn om mijn ouders te zien! Twee weken geleden zijn ze naar Canada gekomen. In een RV zijn we samen naar het Algonquinpark, een groot nationaal park, gegaan. Na mij weer in de stad gedropt te hebben, zijn ze verder gereisd. Dit weekend kwamen ze weer terug en hebben we een paar hele gezellige dagen in Toronto gehad. Hoe volwassen en zelfstandig je je ook voelt zo alleen op een ander continent, je ouders bij je voelt zo fijn :).

Ohoh, veel stof dus om over na te denken! Maar we blijven doorgaan met leuke dingen doen en nieuwe zaken te ontdekken. Afrikaans/ Indiaas/ chinees/ gegrilde maiscorn bevalt goed en er zijn nog meer lekkernijen :D. Heb een geweldige weekendtrip in Ottawa gehad, en binnenkort ga ik weer naar Montreal. En kijken of de oranjekoorts hier ook aanslaat :D.

Veel liefs!

  • 05 Juni 2012 - 06:52

    Lis:

    Leo, klinkt wederom fantastisch. Geniet van je laatste weekjes daar, plan vooral genoeg leuke dingen in en vergeet uiteraard het NLs elftal niet!
    Ohja.. En succes met je onderzoek ;-).

    Xx Lis

  • 05 Juni 2012 - 09:18

    Milaine:

    Leo goed om te horen dat je het zo inwijs naar je zin hebt daar :D!! survivalert die je er bent haha ;) Geniet nog van je laatste weken daar
    x

  • 05 Juni 2012 - 09:34

    Eline:

    Leuk Leo! Wel terug komen hoor haha ;) veel plezier nog aankomende tijd, succes met je onderzoek en tot snel! xx

  • 05 Juni 2012 - 11:26

    Sas:

    Hee leo,

    Leuk dat je het nog zo naar je zin hebt! Maar gelukkig mis je iedereen in Nederland ook een beetje (wel terugkomen he!). Geniet nog even van je tijd daar en het zou mooi zijn als je onderzoek gepubliceerd wordt! Ben je meteen binnen!

    Succes nog even daar en tot snel!

    xx sas

  • 05 Juni 2012 - 17:39

    Denise:

    Ola chica!
    Aah ook in NL is het leuk hoor :P Maar hier ook en ik zie je morgen :D
    Geniet maar van je laatste weken, voor je weet ben je weer helemaal aan NL gewend! En je gaat nog top-rondreis maken :)
    Hoezo 2 weken onderkomen in juli trouwens?
    Xx

  • 05 Juni 2012 - 19:59

    Leonora:

    Ik kom terug hoor! Is het niet alleen om jullie weer te zien, dan ook vanwege mijn visum ;).

    In mijn kamer kan ik alleen blijven als ik voor de hele maand betaal. Het is dan goedkoper om in een hostel te zitten, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonora

d

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 8048

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Augustus 2012

Toronto

Landen bezocht: